Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2020. augusztus 10.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Változások a MÁV vonalain

2007. 04. 21.

 A MÁV gazdasági problémáival és minőségi romlásával magyarázható a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) döntése, mely szerint több mellékvonalon a MÁV szolgáltatását a gyorsabb és modernebb szolgáltatást nyújtó Volán társaság veszi át.- tájékoztatott a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.


A GMK elmondta: elkötelezett a közösségi közlekedés reformja mellett.  Ennek egyik első lépése volt a szolgáltatóváltás  19 vasúti mellékvonalon, melyet hosszú és alapos előkészítő munka, folyamatos egyeztetés és tájékoztatás előzött meg. A forgalomszámlálási adatok - melyeket a vonatokon utazó kérdezőbiztosok személyesen rögzítettek - azt bizonyították, hogy a járatok alacsony kihasználtsággal közlekednek, így fenntartásuk gazdaságtalan.

A szolgáltatóváltással az utazók minőségben legalább ugyanolyan, esetenként bővített szolgáltatáshoz - több esetben járathosszabbításhoz, előnyösebb eljutáshoz - jutottak. A Kisterenye-Kál-Kápolna vonalon például a két Volán társaság az új járat szervezésekor a vonalat mindkét megyeszékhelyig - Salgótarján, Eger - meghosszabbította.

A 2007. március 4. óta eltelt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a buszjáratok kihasználtsága gyenge, megegyezik a vasút korábbi  alacsony utasforgalomával.

A szolgáltatóváltást az utasok nagy része pozitívan értékeli, pontosabbnak, gyorsabbnak tartja a buszközlekedést. A szolgáltatás minőségét az utazók szempontjából az is növeli, hogy a megállóhelyek a települések központjába kerültek, valamint, hogy az alacsonyabb lépcsőjű buszokra a felszállás egyszerűbb.

A Volán-társaságok folyamatos és részletes utasszámlálást végeznek, emellett gyűjtik az utazók észrevételeit, igényeit. A tárca célja, hogy a tapasztalatok birtokában a szolgáltatást, a menetrendet még inkább az utazók igényeinek megfelelően alakítsa ki.

A GKM folytatja a vasúti reformot a MÁV Zrt. hatékonyabb, versenyképesebb működése, és az utasok minőségi szolgáltatáshoz jutása érdekében.  A tárca arra törekszik, hogy a MÁV Zrt. tőkehelyzete javuljon, ennek érdekében 2007-ben 111, 6 Mrd forint tőkeemelést hajtott végre a társaságban. A vasúttársaság ebben az évben minden korábbi időszakot meghaladóan 97,9 Mrd forint költségtérítést kap működési költségeire (2006-ban 75 Mrd forint, 2005-ben 50 Mrd forint volt). A 2007-13 közötti fejlesztési időszakban európai uniós forrásból közel 500 kilométernyi vasútfejlesztés valósulhat meg a Közlekedési Operatív Program keretében. A MÁV jövő évi menetrendjének egyeztetésekor is arra fordít figyelmet a tárca, hogy a konvergencia-programban rendelkezésre álló költségvetési keretek között az utasok számára legmegfelelőbb, egyben hatékony megoldás szülessen.

(www.vezermegye)

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2020 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu