Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. március 28.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Tömegközlekedési változások az M4 beindítása miatt
Az új és a módosuló járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon

Az utasok 2014. március 28-án déltől vehetik birtokukba az M4-es metró vonalát, de a felszíni hálózat ezen a napon még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adják át a forgalomnak - egészen másnapig. Március 29-én, szombaton az első járatindulástól viszont életbe lépnek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által korábban bemutatott felszíni tömegközlekedési változások.


A buszhálózat megváltozó rendjének kialakításakor a BKK arra törekedett, hogy minél többen használják a gyors, dugómentes és kényelmes utazást biztosító új metróvonalat, mely alternatívát kínál a jelenleg nagy forgalmú 7-es buszcsalád, a 47-es és a 49-es villamos mellett, valamint a nyugati agglomerációból a XI. kerületig közlekedő sűrű autóbuszvonalak kelenföldi végállomásáról a belvárosba.

A januárban egy hónapon át tartó véleményezés után, több mint 7000 észrevétel alapján kialakított új felszíni közlekedési rend tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonalon jelent hálózati vagy jelentős menetrendváltozást.

Ahogy Tarlós István bejelentette: a BKK Igazgatóságának döntése alapján az M4-es metrón március 28-ai déli indulásától az esti utolsó járatig, valamint március 29-én és 30-án (szombaton és vasárnap) egész nap díjmentesen lehet utazni. A kedvezmény a felszíni járatokra és más metróvonalakra nem vonatkozik. 

Mivel ezeken a napokon - az utasforgalmi próbaüzem első három napjának ingyenessége miatt - az M4-es metró vonalán egyik jegyérvényesítő automata sem működik majd, az M2-es, illetve az M3-as metróra történő átszálláskor a Kálvin téren és a Keleti pályaudvarnál a menetjegyeket az ellenőrök érvényesítik. Március 31-én (hétfőn) üzemkezdettől az új metróvonal is a megszokott díjszabás szerint vehető igénybe.

Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől életbe lépő felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással.

Az új felszíni közlekedési hálózatot a BKK a www.bkk.hu/m4 címen elérhető oldalon mutatta be, ahol a már megismert interaktív térkép mellett - járatonként és városrészenként bontva - részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást.

2014 januárjában a Budapest-portálról és a BKK honlapjáról egyaránt elérhető interaktív internetes felületen véleményezhette bárki az M4-es metró elindulása miatt átalakuló felszíni közlekedési rendet. A BKK az új felszíni hálózatra érkezett több mint 7000 releváns vélemény, javaslat figyelembevételével alakította ki a végleges felszíni forgalmi rendet. Az új és a megváltozó járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon. A mellékelt táblázatból megismerhetőek a változó, valamint az új járatok, illetve jellemző követési sűrűségük.

Az M4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. Az átszállással történő utazás a metróhálózaton belül továbbra is egy vonaljeggyel lehetséges marad.

A metró átadását követő hónapokban a felszíni tömegközlekedési hálózat új struktúrában fog működni, a felszíni kínálat jelentősen nem csökken. A felszíni közlekedés újratervezésekor számos szempontot kellett figyelembe venni. A BKK a megújuló felszíni hálózatot alapvetően úgy tervezte, hogy minden utas a gyors, dugómentes és kényelmes utazást biztosító M4-es metróvonalat használja, akinek az nyújtja a leggyorsabb közlekedési módot.

Azon utasokat - útvonaluktól függő módon és mértékben - az új metró igénybevételére ösztönzik, akiknek az a jelenlegivel azonos eljutási időt jelent. Zömében megmaradnak a megszokott felszíni utazási lehetőséget azokon a vonalakon, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást. A nappali járatok közlekedésének változásához igazodva kisebb menetrendi módosításokat hajtanak végre az éjszakai hálózaton is.

 Forrás: BKK - Budapest.hu

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu