Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. április 16.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Budapestnek nem lesz saját tulajdonú taxitársasága
A városüzemeltetési főosztály nem javasolja a fővárosi fuvarszervező cég létrehozását

Nem javasolja a városüzemeltetési főosztály a Fővárosi Közgyűlés számára, hogy létrehozzon és üzemeltessen egy teljes egészében fővárosi önkormányzati tulajdonban lévő taxis céget – derül ki az önkormányzat oldalán fellelhető dokumentumokból. A jövő heti fővárosi közgyűlés napirendi pontjai között szerepel egy ilyen vállalat felállításának kérdése – írja a NOL.


A történet előzménye: Budapest vezetése a nyár során arról döntött, hogy megvizsgálják egy ilyen társaság felállításának lehetőségeit. A szervezet „tájékoztatója” végén arra jut, hogy a fuvarszervező cég üzleti kockázatának felvállalása a jelenlegi jogi és pénzügyi feltételek között egyáltalán nem lenne jó ötlet Budapest számára. Szakmai körökben az elmúlt időszakban több pletyka is terjedt, amelyek szerint a helyhatóság egy ilyen vállalat létrehozásával szeretné átrendezni a piacot, s csökkenteni a jelenlegi taxis cégek szerepét.

A VF összefoglalójában rámutat, hogy a fővárosban – lemorzsolódások után – 5000, engedéllyel rendelkező vállalkozó dolgozik. A taxisok 90 százaléka valamelyik fuvarszervezőhöz tartozik. Jelenleg a legnagyobb cégnél mintegy 800 taxis teljesít szolgálatot. Ezek alapján, ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító, érzékelhető változást kívánna elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, amivel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania.

Mindez azonban „nem nevezhető reálisnak” – fogalmaz a tájékoztató. Ráadásul egy ilyen vállalat felállítása – ha piaci alapokon zajlana – igen komoly forrásokat követelne. Például a címkiadáshoz szükséges informatikai rendszert is ki kellene alakítani, s várhatóan egy 70 fős – a sofőröket nem számítva – állományt is fel kellene venni. Mindez csaknem 400 millióba kerülne, s akkor még nem is esett szó a forgótőkeigényről, amit a tájékoztató egymilliárd forintra tesz. Ezenfelül a tulajdonosi háttere miatt egy ilyen cég létrejötte etikai és versenyjogi problémákat vethet fel.

Forrás: NOL

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu