Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2020. június 6.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Jövőre megszűnnek a magyar adóparadicsomok
Ezentúl nem lehet majd trükközni az ipával és a súlyadóval

Az október 14-én benyújtott adócsomag egyik rendelkezése, a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvény módosítása szerint a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművet, autóbuszt üzemeltető tulajdonos székhelyként, telephelyként csak olyan címet adhat meg, ahol a gépjárművek tényleges tárolása, karbantartása zajlik. Ezzel véget ér az a gyakorlat, hogy a nulla százalékos iparűzési adó ígéretével a kisebb települések magukhoz csábítják papíron a fuvarozókat, akiknek így csak súlyadót kellett fizetniük.


Erre a módszerre egész iparág épült az elmúlt években, hazánkban. Azok a jellemzően elmaradottabb kisebb települések tudtak élni ezzel a lehetőséggel, ahol amúgy sem volt érdemi iparűzési bevétel, így a nulla százalékra levitt ipa-t már 4-5 kamion súlyadójával is kompenzálni lehetett. A fuvarozó cégnek „természetesen” semmi köze nem volt az újonnan létrejött telephelyéhez, az technikailag csak arra szolgált, hogy oda jelentse be a gépjárműveit, majd a tárgyi eszközök arányában oda fizesse a nulla százalékos iparűzési adót. A befogadó település pedig megkapta a súlyadót.

Az az önkormányzat viszont, ahol ténylegesen működött, s az infrastruktúrát használta a fuvarozó vállalkozás, duplán rosszul járt: nemcsak a súlyadótól esett el, hanem az iparűzési adóbevétele is kevesebb lett. Nem kérdés, hogy ez a konstrukció erősen hasonlít a színlelt szerződésekhez, mert célja nem más, mint az adóelkerülés.

Az iparág úttörői azonban nem is a nagy fuvarozó cégek voltak, hanem a több ezer személygépkocsit a tulajdonukban tartó flottakezelők, akik lízingbe adták a járműveket. Az esetükben még mindig nyitva áll a kiskapu, mert ők egy technikai telephelyet létre is szoktak hozni a céltelepülésen, ahova betesznek 10-15 használt gépkocsit, és elvileg ott árulják azokat. A sok ezer gépkocsiból álló eszközpark folyamatosan cserélődik, így nem nagy megterhelés ott parkoltatni 10 autót, és így bizonyítani tudják, hogy tényleges működést folytatnak a telephelyükön.

Forrás: privátbankár.hu

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2020 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu