Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. április 18.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Több száz vasúti járat szűnik meg április közepétől
Völner Pál szerint a busz- és vonatjárat párhzamosságok megszüntetésével 12 milliárdos megtakarítás érhető el évente

Több mint 400 vasúti járatot szüntet meg a kormány április közepétől, a busz és vonat járatok párhuzamosságának megszüntetése érdekében. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szerint ezzel éves szinten 12 milliárdos megtakarítást lehet elérni. A vasutasok a munkájukat féltik. A kormány azt ígéri, vonalakat nem fognak bezárni, és a szakszervezetekkel is egyeztetnek az átalakításokról.


Két éve, 2010 nyarán még a vonalbezárások újranyitásával foglalkozott a kormány, de 33-ból csak 11-vonalon indították újra a vasúti közlekedést. Most viszont lesz olyan újranyitott vonal, ahol csökkentik a járatok számát. A ritkítás a nagyvárosok közötti vonalakat is érinti. Például Szombathely és Székesfehérvár között április közepétől naponta 18 vonattal indul kevesebb. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár azt mondta, hogy naponta 8-10 százalékkal csökkentik a járatok számát. Március 8-án pedig már Orbán Viktor is elismerte, hogy beletört a kormány bicskája a MÁV átalakításba, most a párhuzamosságok megszűntetésével akarnak spórolni.  

Völner Pál szerint az egész ágazatra (a buszos és a vasutas részre) vetítve, 2012-re mintegy 8 milliárdos megtakarítást, éves szinten pedig mintegy 12 milliárdot lehet elérni. A mozdonyvezetők azonban az állásukat féltik. „Budapestet és agglomerációját ez a kérdés nem érinti, viszont vannak olyan vidéki települések, ahol amúgy is nagyon rossz a tömegközlekedés, ez ott fog lecsapódni és ott lesznek problémák a mozdonyvezetők foglalkoztatásával" - vélekedett Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének az elnöke.

A kormány azt ígéri, vonalakat nem fognak bezárni, és a szakszervezetekkel is egyeztetnek az átalakításokról.

Forrás: atv.hu

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu